torsdag 3. september 2009

Skolestart

Nå har skolen startet, og vi har begynt i 2. klasse. Det var gøy å se klassen min igjen. Dumt at noen hadde byttet skole.

Nå har det gått tre uker. Vi har lært litt om hva de forskjellige fagene går ut på. Jeg har valgt realfag, og har dermed R-matte, fysikk og kjemi. Jeg har hørt at det er veldig vanskelig å få god karakter i disse fagene, og grudde meg derfor en del. Nå som vi har hatt et par timer i disse fagene, ser jeg at de faktisk bygger litt på det vi lærte i fjor. Det gjelder nok bare å følge med fra begynnelsen av, så skal det nok gå bra.

Jeg har også hørt at fysikk er et veldig vanskelig fag, og grudde meg spesielt til dette. Jeg vurderte faktisk å bytte det ut med biologi. Nå i ettertid ser jeg at jeg kommer til å klare meg helt greit, bare jeg leser før timene, følger med og gjør oppgaver. Vi hadde vår første fagdag i fysikk på onsdag. Vi gjorde et par oppgaver i begynnelsen, men brukte det meste av tiden til å gjøre en øvelse med fart-tid diagram. I og med at vi er så få i klassen, var det veldig sosialt, og vi fikk den hjelpen vi trengte. Det var også ganske interessant.

Jeg merker at jeg har blitt veldig slapp for tiden. Jeg orker nesten ikke å gjøre noen ting med skolearbeidet mitt. Skal jeg klare å få gode karakterer i disse nye og vanskelige fagene, også de vanlige fagene, er jeg nøtt til ta meg sammen og begynne å følge med.

Jeg merker at norsken også har blitt vanskeligere i år. Blant annet den stilen vi skal skrive. Nå har jeg heldigvis fått hjelp fra mamma, og dermed komt godt i gang.:D Det blir spennende å se hvilken karakter jeg får. Jeg har jobbet veldig mye med den allerede, og har fortsatt en god del igjen. Håper det går bra.

Jeg syntes det var kjekt å begynne på skolen igjen, og å treffe alle vennene mine. St. Svithun er en veldig kjekk skole. Jeg gleder meg til å gå et år til, selv om det kanskje blir litt vanskelig. Det er jo alltid spennende med nye fag.

Ingen kommentarer: