onsdag 18. februar 2009

Mini-analyse av Kari Ø sin reklame

Førsteinntrykket mitt av Kari sin reklame, var at dette var absolutt noe jeg hadde trengt. Jeg gikk først gjennom hele reklamen for å finne ut hva dette produktet gikk ut på.

Jeg fant fort ut at reklamen reklamerer for en tanke-maskin som lagrer alle tankene dine på en minnepinne. Hvis det er noe du har glemt, er det bare til å gå tilbake til maskinen å finne det du har lagret.

Det første som fanget interessen min var bildet av mannen med tankemaskinen på hodet. Da fikk jeg på en måte vite at denne reklamen handlet om noe som har med hodet å gjøre. Nedenfor stod det en forklaring: ”Den leser tankene dine!”. Da fikk jeg vite at reklamen dreier seg om en maskin som leser tanker.

Det som er veldig bra, er at hun har skrevet hva denne tanke-maskinen går ut på, og hva som skjer når du bruker den. Hun har verken skrevet for mye, eller for lite. Hun har skrevet akkurat passe til at en mottaker kan forstå hva den går ut på.

Jeg tror at budskapet i reklamen er at du ikke skal glemme forskjellige ting. Noe mange, i alle fall jeg, gjør en gang i blant. Derfor hadde egentlig denne tanke-maskinen vært veldig bra å ha. Den kunne tross alt hjulpet oss med å huske på viktige ting i hverdagen vår.

Som en mottaker tror jeg nok jeg ville kjøpt dette produktet, i og med at jeg har en tendens til å glemme ting av og til. Jeg tror at mange andre også hadde hatt nytte av denne tanke-maskinen.

Ingen kommentarer: